Z pewnością wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej jest nie lada wyzwaniem oraz ma ogromny wpływ zarówno na przebieg samego procesu, jak i cenę konfiguracji witryny. Niektóre platformy posiadają więcej funkcji, które umożliwiają przyjemniejsze zarządzanie stroną. Dzięki nim nawet niedoświadczona osoba może prowadzić swój sklep internetowy. Obecnie przedsiębiorcy działający w świecie E-Commerce mają wiele możliwości wyboru spośród istniejących platform sprzedażowych. Zaliczają się do nich: WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shoper i SkyShop. Ich wybór może zależeć od wielkości posiadanego sklepu internetowego oraz poziomu trudności. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, możesz zajrzeć na naszą stronę grupa-icea.

W tym artykule wyjaśnimy Ci działanie każdej z wyżej wymienionych platform, abyś mógł wybrać dla odpowiednią siebie.

Rodzaje platform sprzedażowych

  1. PrestaShop 

Jest to darmowe i otwarte oprogramowanie dla sklepów internetowych, które zawiera podstawowe szablony. Umożliwiają one sprawne prowadzenie niewielkich sklepów internetowych, jednak w przypadku większych firm, które oferują wiele produktów, koniecznie będzie dokupienie dodatkowych modułów, co może się wiązać z dużymi wydatkami. Na tej platformie możesz tworzyć automatycznie adresy URL, dodawać treści oraz generować i modyfikować pliki robots.txt. Jednak są to tylko drobne praktyki. Aby w pełni zoptymalizować swoją witrynę, będziesz potrzebował doświadczonego eksperta w tej branży.

  1. SkyShop 

Jest to gotowa platforma sprzedażowa w modelu SaaS, a stworzone na niej sklepy od początku są dobrze przystosowane do konkretnych wymagań wyszukiwarek. Pozycjonowanie witryny trwa tutaj krótko i jest bardzo sprawnym procesem. Musisz wiedzieć, że platforma generuje w sposób automatyczny przyjazne adresy URL czy mapę witryny. Na tej platformie wiele działań SEO może wykonać osoba, która nie ma dużego doświadczenia w tej dziedzinie, dlatego jest ona przyjazna małym firmom, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki.

  1. Magento 

Ta platforma sprzedażowa występuje zarówno w wersji Open Source, jak i Commerce, czyli płatnej. Darmowa wersja oferuje funkcje, które wspierają tylko podstawową optymalizację witryny, a wszystkie pozostałe funkcje są płatne, co może być uciążliwe podczas zarządzania w pełni swoją stroną WWW. Oznacza to, że pozycjonowanie może być czasochłonne i zabierać dużo pieniędzy. Mało tego, kolejną wadą tego oprogramowania jest mało intuicyjny panel zarządzania, który sprawia, że osoba niedoświadczona będzie miała problem z zarządzaniem swoim sklepem.

  1. WooCommerce 

Jest to wtyczka do najpopularniejszego systemu zarządzania na świecie, czyli WordPressa. Można zaliczyć go do darmowych oprogramowań, które oferują wiele rozmaitych rozwiązań i funkcji użytkowych ułatwiających prowadzenie sklepu internetowego. W podstawowym pakiecie znajdziesz kilka narzędzi wspierających działania SEO. W przypadku bardziej złożonych działań na stronie typu przyspieszenie witryny, konieczne będzie również zainstalowanie dodatkowych płatnych funkcji.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz jaki jest wpływ platformy na pozycjonowanie oraz, które rozwiązanie wybrać dla swojego sklepu internetowego. Z pewnością pozycjonowanie sklepów jest dość pracochłonnym działaniem, które zabiera dużą ilość czasu. Jednak jeśli chcesz zaistnieć na rynku branżowym, prędzej czy później musisz podjąć się tych działań. Dlatego zacznij od wyboru platformy idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here