Franczyza to system sprzedaży produktów i/lub usług i/lub techniki, jaki jest wsparty na dokładnej oraz stałej współpracy między legalnie oraz ekonomicznie odrębnymi oraz niezależnymi przedsiębiorstwami, franczyzodawcą oraz jego indywidualnymi franczyzobiorcami, w jakiego efekcie franczyzodawca daje biorcy prawa oraz nakłada przymus do wykonywania biznesu zgodnie z ideą dawcy. Franczyza to współpraca dwóch stron umowy: Franczyzodawcy, jaki jest twórcą systemu franczyzowego oraz Franczyzobiorcy, jaki jest niezależnym przedsiębiorstwem wykonującym działalność na licencji dawcy.

Franczyza

Mówiąc w skrócie, franczyza to oddziaływanie pod szyldem innej firmy/marki oraz zgodnie z jej regułami. Bardziej formalnie, to współpraca między indywidualnymi przedsiębiorcami – franczyzodawcą oraz franczyzobiorcą (więc Twoją firmą). W tymże rodzaju franczyzodawca, dysponujący znaną firmą oraz doświadczeniem handlowym, płatnie daje odrębnemu podmiotowi uprawnień do korzystania m.in. z nazwy, logo, idei handlu, patentów, lub wsparcia promocyjnego.

Franczyza jest projektem biznesowym wspartym na kooperacji dwóch partnerów – podmiotów gospodarczych. Pierwszym spośród nich jest franczyzodawca, jaki własne wyjścia sprawdził w określonym elemencie usługowym oraz własną wiedzę postanowił udzielić odmiennym. Współdziała z nim franczyzobiorca, jaki postanowił z tejże wiedzy i tychże podejść korzystać. Franczyza funkcjonuje na bazie formalnej umowy partnerów.

Sklepy franczyzowe – co to?

Tworzenie firmy zazwyczaj potrzebuje lat ciężkiej oraz stałej pracy. Jedną spośród najwyższych wartości połączonych z franczyzą jest korzystanie z popularnych firm. Wielokrotnie osoby, jakie wchodzą do popularnej knajpki, placówki bankowej lub sklepu w najbliższym lokalnym centrum choćby nie zdają sobie sprawy, iż konkretna spółka to franczyza. Przystępując do systemu franczyzowego masz prawo do korzystania na dużą gamę z charakterystycznych firm oraz znaków towarowych. Zazwyczaj ma zasięg ogólnokrajowy, czasem choćby europejski, natomiast choćby globalny (na przykład w wypadku McDonald’s).

Istota

Franczyzodawca stawia na franczyzobiorców obowiązki do prowadzenia działalności gospodarczej zgodnej z jego projektem. Umowa uprawnia do posługiwania się poprzez franczyzobiorcę nazwą handlową, znakiem produktu, logiem spółki, posługiwania się formami franczyzodawcy, korzystania z jego wiedzy, systemów działania, form obsługi klienta i korzystania z pomocy techniczno – handlowej.

Zalety franchisingu – zalety dla franczyzodawcy

Franchising zapewnia niewielką jednak bezpieczną, skuteczną sprzedaż własnych artykułów, gdyż franczyzobiorcy są zobowiązani do nabytku wedle umowy właściwej partii, produktów czy różnych wyrobów lub usług. Jeśli zysk jest trwały, można z uznaniem planować na przyszłość, natomiast więc szacować rozwój kolejnych działów. Franczyzodawca nie jest obarczona z trudnościami powiązanymi z wieloma kosztami, jakie muszą ponosić zwykli inwestorzy – szkolenie oraz wybór zespołu, weryfikacja klasy, itp. Także, rozwój sieci franczyzowej to dobra promocja firmy, jaka nie potrzebuje wkładów pieniężnych.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Franczyza w Polsce – dowiedz się więcej, poznaj najnowsze doniesienia z rynku franczyzy, a także wiele poradników.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here